Oavgjort i premiären
Premiär och nykomlingen SK Argo på bortaplan en torsdagskväll - fina grejer! Ett rutinerat Argo med kvalitet och finess i laget, Argo började absolut bäst och vi såg vilsna ut. 1-0 till Argo i minut 18, vi får inte bort bollen efter ett fint inlägg och returen rakas in. Inte orättvist. Vi får inte ordning på spelet under 1:a halvlek, något ströanfall men det ser inte bra ut, det braiga vi sett i försäsongsmatcherna syns inte av i 1:a halvlek. Men...i 34:de minuten får vi en hörna efter ett ströanfall, som slås rakt i mål, 1-1. Inte rättvist. Lite jämnare resten av 1:a - vi tar tacksamt emot halvtidssignalen. Ut i andra och matchen är jämnare nu, vi har några anfall, vi har lite mer boll. Hörna i 53e minuten och lite flipperspel i straffområdet hos Argo innan vårt senaste nyförvärv Simon får en tå på bollen, 2-1 till Floda. Sedan bolltapp på egen planhalva och 2-2, tre minuter efter vårt ledningsmål. Nu är det ett ställningskrig, ingen viker ner sig, blir lite fler närkamper och matchen står och väger. Fint väggspel på vår vänsterkant med straff som påföljd: Lukas iskall, 3-2-ledning för i dagen ett helgult Floda. Argo ändrar i uppställningen och gör lite byten - lite längre bollar oftare upp på forwards, jobbigt för oss - Argo trummar på, bra ork på Argo. Argo skakar fram en hörna med två minuter plus tillägg kvar: jojo om inte kvitteringen sitter där, 3-3. Vi har några bra lägen att utöka vid ställningen 3-2 men sett till hela matchen så ska vi vara nöjda med en pinne. Nu är serien igång och nu gasar vi. //Tränar-Martin
A-lag Herr
3 apr
0kommentarer
Uteträningen drar igång
Hej föräldrar! Vi vill börja med att berömma tjejernas fantastiska insats under minisammandraget i söndags, där de verkligen visade både kämpaglöd och laganda trots det kyliga och regniga vädret. De var dessutom grymt duktiga på att spela 5mot5-spel och vågade verkligen utmana motspelarna - imponerande tycker vi! Nu är det dags att dra igång uteträningen igen, och vi ser fram emot en rolig och utvecklande säsong med tjejerna. En separat träningskallelse kommer. Fr o m söndag kommer träningarna vara kl. 09.15-10.30 på Flodala. Inom kort kommer också en intresseanmälan att skickas ut för sammandraget i Lekstorp den 27 april, så håll utkik efter den! Med vänlig hälsning Ledarna i F17
F-17
1 apr
0kommentarer
Matchställ
Hej allesammans, Vi har äntligen fått våra egna matchställ för våra grabbar! Det innebär att ni inte längre kommer att behöva lämna tillbaka kläderna efter varje match eller sammandrag. Däremot behöver ni ta hand om dom, då dom endast är till låns! För er med barn som ska vara med på träningsmatcherna nästa helg så ser vi gärna att ni kommerlite tidigare för att kvittera ut matchställen. Nedan tider är Jim på plats för att dela ut kläderna: Lör (5/4) kl 09.30 i ett av omklädingsrummen hos Lekstorp. Sön (6/4) kl 08.00 i Floda BoiFs klubbstuga. För de barn som inte är med under nästa helg, ni har möjlighet att kvittera ut kläderna efter träningarna. Ledarna P17
P-17
30 mar
0kommentarer
Ingen träning måndag 31 mars!
Vi har ingen träning måndag 31 mars.
P-11
30 mar
0kommentarer
Information Föräldramöte
UTOMHUSTRÄNING Vi börjar träna utomhus söndagen den 6e april. 09:00-10:00 på Flodala konstgräs. Spelarna klär om hemma. Kom gärna lite tidigare och hjälp oss gärna att bygga sarg så träningen kan börja kl:9 Påskhelgen har vi uppehåll Vi kommer träna söndag kl:9-10 fram till sommaruppehållet. SAMMANDRAG I år börjar vi spela matcher mot andra lag. Det görs i form av sammandrag som arrangeras av Göteborgs Fotbollförbund. Sammandraget ska sprida glädje och ge en positiv upplevelse. Spelare, ledare och publik skall vilja komma tillbaka och spelarna skall tycka att fotboll är skoj. Sammandraget påminner om ett cuparrangemang men helt utan resultat och priser, där alla är vinnare! Vi kommer att spela två sammandrag under vår. Ett i Gråbo (26e april) och ett i Bergum (17e maj). Sammandragen är ett halvdags-arrangemang. Varje klubb får anmäla så många lag de vill. Matcherna är 4x3 minuter långa. Tanken är att alla lag består av 6st spelare, där varje spelare är aktiv i 2 “perioder”. Antalet matcher som spelas bestäms av hur många lag som är anmälda. Vi kommer att skicka ut en kallelse ca 4 v innan för respektive sammandrag där ni svarar om ert barn ska deltaga eller ej senast 2v innan sammandraget. Vid varje sammandrag delar vi tränare ut matchkläder (tröja, shorts, strumpor). Vi samlar även in kläderna efteråt. Spelarna ansvarar själva för benskydd och skor. Inga örhängen, halsband, armband eller andra accessoarer är tillåtna. Den 20 september kommer vi att arrangera sammandrag på Flodala. Det kommer att kräva ett stort föräldraengagemang, är ditt barn med och spelar så kommer du som förälder också ha ett uppdrag och vara en del av arrangemanget. Vi behöver 2 st föräldrar som är ansvariga för sammandraget. Mia Sinijärv (Sagas mamma) är en av de ansvariga, men vi behöver en till som ka hjälpa henne. ÖVRIGA VIKTIGA DATUM Fotbollens dag - Den 6e juni arrangeras fotbollens dag på Flodala IP. Då spelar lag bestående av spelare i varje åldersgrupp mot varandra i en mini-turnering. Mer info om detta kommer på laget.se FÖRÄLDRAUPPDRAG Vi önskar att fler föräldrar engagerar sig i laget och följande uppdrag behöver vi tillsätta ansvarig för. Maila Therese Holmgård - tessan.k@hotmail.com om du är intresserad av att hjälpa till: Ansvarig julblommor (oktober-november 2025) Alla lag i Floda Boif säljer julblommor för att bidra till föreningskassan. Floda Boif önskar att varje spelare säljer 5 blommor var. Alla extra försäljning utöver det går rakt till lagkassan. (Uppgift: Samla in försäljningslistorna från alla spelare och sen dela upp blommorna till respektive spelare.) Aktivitetsansvarig (1-2st) Ansvarar för, och arrangerar kringaktiviteter för laget, t.ex. läger, fikastunder, korvgrillning, kolla fotbollsmatcher i klubbstugan på projektorduk. Kassör (1-2st) Handha lagets ekonomi. Denna post behöver inte tillsättas i år men på sikt behöver vi ha en kassör som hjälper oss att hålla koll på lagkassan. Materialansvarig (1-2st) Ha koll på lagets utrustning och kläder, dialog med föreningen vid kompletteringsbehov. Har ni några frågor, maila eller fråga lagledare på nästa träning!
F-18
30 mar
0kommentarer
Sammanfattning från Föräldramöte 19/3
Hej på er, tackar för ert deltagande under föräldramötet, 19/3. Här kommer en sammanfattning kring vad som presenterades/diskuterades samt nyttiga länkar och bra information att ta del av. Presentationen som visades finns här = https://docs.google.com/presentation/d/19cnXg5ZU0AJO2xts-HPYpX-HWmZ1otj5/edit?usp=sharing&ouid=106865305924032424895&rtpof=true&sd=true Agendan enligt omslagsbilden. Genomgång av träningar, vad vi tränar, hur vi avser att bedriva träningarna med fokusområden som pekar på/lutar åt vår spelidé där vi vill driva matcher genom ett högt bollinnehav. Vi vill sätta tempot i matcherna genom vårt passningsspel där vi visar på tålamod i att kunna vända om, spela runt och äga/vårda bollen. Vi försöker anpassa våra övningar utifrån rena färdighetsuppgifter (enkel passningsövning, 2och2, 3och3, kvadraten, "blå stjärnan", mfl.), växla in det i spelövningar (exempel som vi kallar dem "Tre amigos", "Kolbein", "Engelska" och "Spanska kvadraten" med flera). Ambitionen är givetvis att översätta detta i spel under träning och match. Spelet under träningarna brukar givetvis ske i slutet av passen där vi varvar mellan att spela 2-3 lag, uppdelningen blir för det mesta "som den blir" utifrån tillgnägliga spelare men med fokus på att balansera lagen utifrån spelartyper och önskade positioner. Under lördagarna har vi lagt en del fokus på att spela 9m9-spel i slutet av träningarna då vi redan under nästa år kommer att gå upp i denna spelform. Kring utvecklingen av spelare ombeds ni att kika in klubbens Spelarutvecklingsplan som finns här = https://www.flodaboif.se/Page/320383 Vi pratade även om vilka krav vi ställer på varandra, spelarna sinsemellan, vilka krav vi har på er som föräldrar och vilka krav ni kan ställa på oss. Detta kommer vi att prata om genomgående under säsongen. Diskussion kring matchuttagningar där vi kommer att ttitta på den närmaste tidens delaktighet/närvo under träningar för att besluta/bedöma vilka som är uttagningsbara. Vi pratade även om den medellånga och långsiktiga planen kring cuper och ekonomi kring detta. Inget direkt beslut fattades kring vilken cup som hade varit av intresse till sommaren. I skrivandets stund finns drygt 35kkr i lagkassan medan en "vanlig" cup med anmälan, boende, mat osv. med enkelhet kan kosta 50kkr, vilket såklart är en avvägning kring hur mycket pengar enskild spelare behöver lägga vs. hur mycket lagkassa vi vill ha kvar efteråt. Fortsätta/kommande försäljningar kommer att genomföras (tackar för denna admin, Lindbergs). En ambition att stärka lagsammanhållning och boosta förtjänst och delaktighet är att vid nästa tillfälle det ska säljas, så kör grabbarna i mindre grupper i olika delar av Floda och gör det tillsammans. Vi kommer spela Lunden Charge Up Cup till helgen (kallelse skickad), Flodala Cup går av stapeln helgen 10/11 Maj (här måste vi vara på tårna för att manna upp de uppgifter vi kommer att få!) och HKG Cup som spelas i Surte i September. Missade att notera vem/vilka som tog hand om admin för julblommor, hojta gärna kring detta. Och i vanlig ordning, ju fler som hjälps åt, mindre jobb för den enskilde. Tack till Angervall/Johansson för ansvarområde Kiosk, tack till Ribba för hjälp med domarbokning (ska tillhandahålla uppdaterad lista när denna finns), tack till Lindberg som sagt kring admin av försäljning. Men, som en liten påminnelse kika in information här kring vilka funktioner ett lag behöver ha tillsatta/hjälp med, för att vi tillsammans ska kunna bedriva verksamheten på så bra sätt som möjligt. Se här = https://drive.google.com/file/d/1RWXTmd1T1-Z4M3p_QYG1xu_XAokb5Pac/view?usp=sharing Till sist, vi jobbar på med samarbeten mellan lagen där vi har flertalet som tränar extra med P12 (finns ett rullande schema kring detta) samt vi välkomnar de som vill spela med P14. Går bra att "skifta" en av våra träningar mot att gå med P14 istället om man känner att 3+1 träning blir för mycket. Ta gärna en dialog med oss här. Vi har redan flertalet som spelat matcher med P12, vi har lånat ut spelare till P14 och vi har även, som ni märkt lånat in både P14 och P12-spelare under försäsongen. Säkert något som missats att skriva med här som diskuterades, men tveka inte att ta en dialog med oss så tar vi hand om det. Nu kör vi 2025.
P-13
30 mar
0kommentarer
Matchställ
Hej Nu har vi äntligen fått ut matchställen för 2025. Jag har i stort sett fått de storlekar som beställts, med några undantag då jag inte fick några shorts i storlek 176, för få shorts i 164, samt ingen matchtröja i 140. Se bifogad bild för de storlekar ditt barn kommer få. Gulmarkerat betyder att personen inte får exakt den storlek de beställt. Jag är fortfarande kort ett par shorts i 164, så om någon ytterligare kan tänka sig att byta till 152 vore det bra. Matchställen kommer lämnas ut på matchen på söndag till de som deltar där. Vid utlämningen är det viktigt att alla tar exakt det nummer och den storlek som står angivet. Numren är rakt av utdelade i bokstavsordning (med hänsyn till vilken storlek de skulle ha) Noteras bör att matchställen är nya för oss men inte nödvändigtvis nya. All tillbakalämning av ställ skall ske till mig personligen så jag kan bocka av, om inget annat explicit överenskommes med mig. Förlorade matchställ eller delar därav kommer debiteras. Matchställ får endast användas på match. De får inte användas på träning. mvh Ledarna
P-15
29 mar
2kommentarer
Dags att hämta beställda varor från Newbody
Hej! Nu har alla beställningar från Newbody levererats. Välkomna att hämta era beställningar nu i helgen. Lördag mellan 11-12 eller 18-19. Alternativt söndag mellan 17-18. Fler möjligheter kommer i nästa vecka, beroende på hur många som inte hämtat ut. Betalning av era beställningar görs på plats med swish till lagets konto. Adress: Gryningsvägen 15 i Floda. Välkomna! Frida (Walters mamma) 0703-901594
P-17
28 mar
6kommentarer
Träningstider v. 17 - v. 44, 2025
Viktig information: Här kommer planschemat för perioden v. 17 - v. 44, 2025. Det finns gröna tider, och ytor som inte är reserverade. Planschema 2025 - Flodala IP v17-v44 Önskar ert lag byta yta från ex. KG2 till Tullängen så går det lösa. Föreningen önskar inte att lag byter dagar men som sagt, hittar man en ledig yta eller en annan tid på sin dag så kan ett byte göras. När lagen delar yta avtalar lagen fördelning av ytan. Tider som inte används eller önskas, ska avbokas i R-Bok. Matcher ska alltid bokas i matchblocken på lördagar och söndagar, eller på egen träningstid. Matcher kan också bokas på gröna tider, Tullängen är en mycket lämplig yta för matcher och träning. Riktlinjer är att match (med förbundsdommare) går före träning. Om er match inträffar på någon annans träningstid finns en skyldighet att vänligen meddela laget som påverkas i god tid, och gärna dessutom med en påminnelse dagen innan matchen. Mer information om bokning och planschema hittar du här Ev. frågor till kansliet@flodaboif.se. //Styrelsen
Ledarsidor
27 mar
0kommentarer
VIKTIGT INFORMATION FÖR SOMMARSÄSONGEN
UTOMHUSTRÄNING Vi börjar träna utomhus söndagen den 6e april. 09:30-10:30 på Flodala konstgräs. Spelarna klär om hemma. Kom gärna 09:15 och hjälp gärna till med sarg-byggnation. Vi tränar även på Flodala 13/4 09:30-10:30. Påskhelgen har vi uppehåll. I slutet av april släpps ”sommarschemat” och vi kanske får annan träningstid. Mer info kommer så fort vi får den. SAMMANDRAG I år börjar vi spela matcher mot andra lag. Det görs i form av sammandrag som arrangeras av Göteborgs Fotbollförbund. Sammandraget ska sprida glädje och ge en positiv upplevelse. Spelare, ledare och publik skall vilja komma tillbaka och spelarna skall tycka att fotboll är skoj. Sammandraget påminner om ett cuparrangemang men helt utan resultat och priser, där alla är vinnare! Vi kommer att spela två sammandrag i vår. Ett i Gråbo (26e april) och ett i Bergum (17e maj). Sammandragen är ett halvdags-arrangemang. Varje klubb får anmäla så många lag de vill. Matcherna är 4x3 minuter långa. Tanken är att alla lag består av 6st spelare, där varje spelare är aktiv i 2 “perioder”. Antalet matcher som spelas bestäms av hur många lag som är anmälda. Vi kommer att skicka ut en kallelse ca 4v innan för respektive sammandrag där ni svarar om ert barn ska deltaga eller ej senast 2v innan sammandraget. Vi ställer in söndagsträningen de helger som sammandraget är. Vid varje sammandrag delar vi tränare ut matchkläder (tröja, shorts, strumpor). Vi samlar även in kläderna efteråt. Mer detaljerad info kommer när det närmar sig. I september kommer vi att arrangera sammandrag på Flodala. Det kommer att kräva ett stort föräldraengagemang. Mer info och kallelse för detta kommer i augusti. ÖVRIGA VIKTIGA DATUM Fotbollens dag - Den 6e juni arrangeras fotbollens dag på Flodala IP. Då spelar lag bestående av spelare i varje åldersgrupp mot varandra i en mini-turnering. Mer info kommer. FÖRÄLDRAUPPDRAG Följande uppdrag behöver vi tillsätta ansvarig för. Anmäl intresse till antonekstrom90@gmail.com Ansvarig julblommor (oktober-november 2025) Alla lag i Floda Boif säljer julblommor för att bidra till föreningskassan. Floda Boif önskar att varje spelare säljer 5 blommor var. Alla extra försäljning utöver det går rakt till lagkassan. (Uppgift: Samla in försäljningslistorna från alla spelare och sen dela upp blommorna till respektive spelare.) Mer info kommer efter sommaren. Aktivitetsansvarig (1-2st) Ansvarar för, och arrangerar kringaktiviteter för laget, t.ex. läger, fikastunder, korvgrillning, kolla fotbollsmatcher i klubbstugan på projektorduk. Värdegrundsansvarig (1-2st) Verka för att föreningens policy lever och utvecklas i laget. Kassör (1-2st) Handha lagets ekonomi. Materialansvarig (1-2st) Ha koll på lagets utrustning och kläder, dialog med föreningen vid kompletteringsbehov.
P-18
27 mar
Visa fler nyheter